Veckans vägning

Varje lördag morgon väger jag mig och skriver in min vikt i Lifesum-appen. Den här veckan hade jag gått upp 0,6 kilo. Det är ganska bra, för jag märker att jag tappat lite muskelmassa. Genom att kontrollera mitt näringsintag och min kaloriförbrukning ville jag bli av med "sockerkransen" runt midjan (som bara jag själv såg/kände) men utan att tappa muskler. Det är lite trixigt.

Dessutom kan man inte välja VAR på kroppen fettet ska bort. Därför tenderar jag att minska volymen på mina ben, höfter och rumpa när jag helst bara vill bli av med fett på mage och ryggslut

60 kilo är nog en bra vikt för mig. Under den vikten blir jag bara "rak" (utan höfter/midja) och platt (rumpan).

Hittills har jag haft mest fokus på att räkna det totala antalet kalorier. Visst har jag ansträngt mig lite, för att öka intaget av protein och hålla igen på fett och kolhydrater. Men då blir tydligen resultaten därefter. Från och med nu MÅSTE jag fokusera på proteinet. Det är målet för idag. Att få i mig MINST det protein min kropp kräver. Igår var det 143 gram (och jag fick i mig 122 gram). Dagen innan fick jag i mig 108 av 155 gram. Att målintaget ändras beror på hur många kalorier jag förbränner just den dagen. Promenerar jag fler steg, så måste jag äta mer protein. Då är det inte en glass jag ska köpa under promenaden (som igår kväll), utan en proteinshake eller åtminstone proteinglass.

I natt fick jag förresten ett sms av Josefin klockan 02:16, där hon utförligt förklarade var hon befann sig och var de skulle sova och hon lovade att skriva igen när hon vaknar idag. Hon avslutade med ett hjärta. Tack för det!

Gillar

Kommentarer