Nytt protein införskaffat

Eftersom min mage inte gillar vassleprotein och jag inte har lyckats hitta kasein utan smak och sötningsmedel, så fick jag tips om Holistics ärtprotein. Det kan vara värt ett försök. Jag hittade det hos Gymgrossisten och fick leveransen idag. Jag passade på att köpa EAA också, för att enkelt plocka i mig ytterligare 10 gram protein per dag. Farid sa att jag ska ta det INNAN träning. Inte under och inte efter.

Vi pratade ganska mycket detaljer idag. Efter kalipermätning (fettprocent 16,9), när vi körde ett ryggpass. Han såg över mitt frukostintag och vi kom överens om att fortsätta med fil och müsli tills vidare, eftersom det är den frukost som ger mig mest energi (av alla jag testat) och jag alltid har massor av energi på gymmet.

Däremot har jag haft väldigt dåligt med energi på eftermiddagarna de senaste dagarna och till och med tvingats vila. Det är inte meningen. Jag måste få i mig mer energi direkt efter träning och till lunch. Och inte snåla på kalorier för att ha kvar till kvällen.

Dessutom ska jag sluta med alla promenader. Jag ska lägga desto mer tid och kalorier på gymmet. Inte slösa dem på cardio, vilket också kan stressa kroppen och orsaka skador jag inte vill ha. Jag ska fokusera på styrketräningen och på att behålla min energi. I stället för 25000 steg bör jag hålla mig till max 15000 steg, vilket det blir om jag går fram och tillbaka till gymmet och sträckor till och från affären, för att göra ärenden, gå till tunnelbanan etc. Först i slutet av dieten ska jag lägga in en stöt med cardio, om det blir nödvändigt för att tappa de sista kilona.

Idag vägde jag 58,9 kilo. Farid tror att jag ska ner till 55 kilo. Men det märker vi längs vägen. Vi ska göra en uppföljande kalipermätning om två veckor, för att kontrollera att jag tappar som jag ska. Och det är jättebra att jag ska göra en Bod Pod-mätning, främst för att hålla koll på muskelmassan.

Jag har också fått tipset att börja alla pass med ett par benövningar, för att sätta igång de största muskelgrupperna och därmed en ökad produktion av tillväxthormon. Om jag bara tränar små muskler, så utsöndras en mindre mängd.

Det är verkligen en hel vetenskap detta! Men jätteintressant och jättekul!

Gillar

Kommentarer