Mitt nya träningsupplägg

Jag tycker om att ha ett fast träningsupplägg att hålla mig till. Mina upplägg har växlat över tid:

Februari till september 2020 följde jag två olika upplägg från min dåvarande PT Helene. Det första hade två vilodagar och två benpass. Det andra hade tre benpass och bara en vilodag.

I september 2020 gjorde jag en bröstoperation (eftersom ett implantat sprack) och beordrades sex veckors träningsvila. Men efter två veckor började jag träna ben.

Från oktober 2020 körde jag ben varannan dag, bröst (inklusive axlar och triceps) var fjärde dag och rygg (inklusive axlar och biceps) var fjärde dag. Detta gjorde jag i sexton månader.

Under februari och mars 2021 körde jag hela kroppen varje dag. Som en slags "viloperiod".

Från och med mars körde jag ben var tredje dag, rygg var tredje och bröst var tredje.

När jag bestämde mig för att tävla började jag återigen köra ben varannan dag. Men det räcker inte. Plus att det blir så tokigt, eftersom jag vill köra ben måndag, onsdag och fredag. På fasta dagar, som inte får växla från vecka till vecka, vilket händer om jag kör varannan dag.

Därför blir det från och med nu såhär:

Måndag: Ben med Farid

Tisdag: Bröst (inkl. axlar och triceps)

Onsdag: Ben

Torsdag: Rygg (inkl. biceps) med Farid

Fredag: Ben (i Sundbyberg, kanske med Mia)

Lördag: Bröst (inkl. axlar och triceps) + Ben

Söndag: Rygg (inkl. biceps) + Ben

Då får benen vila helt på tisdagar och torsdagar. Och det blir "halvpass" för benen på helgerna och "helpass" för benen tre dagar i veckan. Tydligt och bra. Detta får gälla tills vidare.

Frågan är bara hur jag gör med Kenny-passen på tisdagar, som jag kör tillsammans med Ulrica...? De kommer innefatta väldigt mycket ben också. Kanske ska jag skippa dem fram till tävling? Jag vill inte riskera att gå sönder. Eller ta ut mig. Hm...det får jag klura på. Eller känna mig för. Kanske testa.

Jag är supertaggad!

Gillar

Kommentarer