Jag ska tävla!

Idag nämnde jag mina tävlingstankar för min PT Farid och han blev eld och lågor. Han har inte coachat någon inför tävling på drygt två år och kände sig jättesugen på det. Han ska kolla upp vilken tävling som kan vara aktuell och vad vi behöver ordna innan dess. Antagligen måste vi bilda ett team eller också måste jag tävla för ett annat team. Och jag måste skaffa tävlingslicens och hitta någon att träna posering med.

Vad kul!

Det kommer bli body fitness. Min rygg är alldeles för stor för bikini fitness.

Jag körde bland annat chins idag och klarade sex stycken i rad. Tre till bröstet och tre precis under hakan. Tre eller fyra set (minns inte). Efteråt kom ett flera stycken fram och kommenterade mina ryggmuskler. Ryggen behöver vi alltså inte lägga fokus på inför tävling. Jo, jag måste bygga bredare lats, för att min midja ska se smalare ut. Jag har ingen naturligt smal getingmidja och det är svårt att banta eller träna bort magmuskler. Det är rentav helt omöjligt. Därför måste jag fokusera på att bygga en bredare rygg. Och en större rumpa. Vilket måste bli mitt fokus de närmaste månaderna. Liksom benen.

Därför kommer jag lägga om träningen lite. Jag kommer köra med Farid två gånger veckan och jag kommer köra ben varannan dag plus tre benövningar VARJE dag (utom en eller två).

Shit, vad taggad jag är!

Därför passade det bra att burken jag beställt med naturellt protein kom idag. Utan sötningsmedel och smak. Jag fixar inte alla sötade proteindrinkar och proteingröt. Varför sötade??? Jag fattar inte! Jag vill inte äta sötad mat. Framförallt inte gröt. Den ska vara osötad. Därför ska jag testa att göra vanlig mannagrynsgröt eller risgrynsgröt och blanda i naturellt osötat protein.

För jag får INTE tappa mer muskelmassa! Enligt Farid (som klämde i mitt skinn på hela kroppen) har jag typ inget fett kvar. Alltså tappar jag muskelmassa. Min naprapat sa samma sak idag. Han sa att jag INTE får gå ner mer i vikt nu, om jag ska träna inför tävling. Och han tyckte också att jag ska tävla.

Så jag måste skruva till kosten åt ett annat håll. Jag måste öka det totala intaget och göra något åt viktnedgången. Utan att gå UPP i vikt. Det blir att mixtra och trixa lite. Jag har inte ätit ostfrallor på flera dagar, vilket jag tror är en av nycklarna. Plus att byta ut min dagliga glass mot typ kvarg. Idag valde jag dock en proteinglass (Barbells Salty Peanut) i stället för en våffla med kulglass (när jag passerade stan på väg hem från naprapaten).

Igår lyckades jag få i mig hela mitt proteinbehov. Men det är första och enda gången. Bättre fokus framöver!

Gillar

Kommentarer