Högre klackar och kortare naglar

Det kändes bra att vakna idag, till högre klackar och med kortare naglar. Steg för steg tar jag mig mot den bästa versionen av mig själv på scen om bara några veckor.

Jag vägde mig också. Det gör jag varje lördag. Jag har stått stilla i några veckor, när det gäller vikten. Några hekto ner förra veckan. Något hekto upp veckan innan. Ett par hekto ner denna veckan. Men det är (förhoppningsvis) som det ska, för jag har fått tillbaka min energi och orkar bygga. Och det kan ju faktiskt vara så att jag tappar fett och ökar muskelmassan. Även om det nog är lite för mycket att hoppas på. Men folk omkring mig (PT, poseringscoach, naprapaten, Anna på Sthlm Aestethic, bikinisömmerskan och folk på gymmet) ser och bekräftar att jag blir hårdare och mer deffad för varje vecka som går.

Så jag behöver inte känna panik över att vågen inte rusar nedåt. Den här veckan har jag ju ätit både Maxmat, kebabtallrik och pizza, haha! Men det kompenserade jag med middagen igår kväll: 100 gram kyckling, 50 gram ris, 100 gram haricots verts, en clementin och ett glas Resorb. Vilket fredagsmys, va!

I natt har jag sovit bra. Jag steg upp kvart i sex. Var på toaletten runt klockan ett, vaknade klockan fem och tänkte gå på toa eller stiga upp, men somnade om en stund igen. Perfekt!

Nu har jag klarat åtta nätter utan sömnmedicin och jag har övat posering varje dag.

Nu är klockan sju och jag ska förbereda min frukost. Alltså lägga müslin i blöt filen. Kanske ett ägg idag, för att orka träna länge? Dessutom ska jag göra som igår, steka en saffransproteinpannkaka och ta med till kaffet på gymmet. Jag delar den i sex trianglar och lägger i en påse och de smakar lika gott som lussebullar. Perfekt tilltugg!

I eftermiddag har jag förresten bokat ett 90 minuter långt bikram-yoga-pass. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska gå. Det beror på hur länge jag kör på gymmet och hurdant väder det blir. Kanske är jag i större behov av en promenad...

Gillar