En massa brända kalorier

Idag var jag på gymmet i drygt fyra timmar. Jag vet inte vart tiden tog vägen, men bröst- och axelpassen har en tendens att ta lång tid. Och jag pratade en hel del med folk. Inte onormalt länge mellan seten, men mellan fler set än vanligt. Eftersom jag hade trevligt och ingen tid att passa såg jag ingen anledning att stressa. Jag stannade helt enkelt så länge energin räckte. Klockan tio drack jag kaffe och klockan elva åt jag min banan. När jag gick tillbaka till omklädningsrummet kunde jag nästan inte stå på benen. Tack och lov hade jag en Fortimel näringsdryck i väskan. Den svepte jag, så att jag skulle klara av att ta mig hem utan att kollapsa.

Benen var som spagetti när jag gick till och från tunnelbanan. Enligt Lifesum låg jag på ett rejält kaloriunderskott. Därför värmde jag snabbt gårdagens middag till lunch till mig och Johanna. Wok med räkor och äggnudlar. Och varsin halva avokado och varsitt halvt päron.

Det tog en stund, men sedan kändes benen starka igen och jag kunde plocka och städa lite hemma. Johanna gick iväg för att träffa en kompis (hennes bästis när hon gick i sexan och sjuan) som hon inte träffat på ett par år. Själv gick jag till återvinningen och därefter ner till Tanto juicebar, där jag satte mig i solen och njöt av årets förmodligen sista acaibowl, innan jag gick ända till Anna Lindhs park och hem via Nytorget. Nästan åtta kilometer. Vid två tillfällen glömde jag starta klockan, när jag hade satt den på paus. Därav den kortade distansen på fotot ovan. Och de två uppehållen i sträckan.

I slutet av promenaden kändes benen som spagetti igen. Som energipåfyllnad den här gången blev det mina efterlängtade proteinpannkakor med vispgrädde. Jag skulle kunna leva enbart på dem tror jag. Utan att tröttna.

Johanna gick iväg för att äta sushi tillsammans med sin kompis och jag ska laga någon middag till mig själv. Något med mycket protein. Jag har ett underskott på 74 gram och måste hämta ikapp det någorlunda. Räkorna i woken till lunch räckte inte långt. Det får nog bli en kycklingfilé och potatisgratäng från Picard. Den är visserligen fet och kaloririk, men det är ju ändå lördag och jag har 1337 kalorier kvar att äta idag. Det räcker till en dubbel portion jordnötter också. Och en skål proteingröt. Och kanske ett chiaknäckebröd med port salut.

Gillar

Kommentarer