Dagens Lifesum

Idag har jag lyckats ganska bra med mitt kaloriintag och min kaloriförbrukning. Jag har gjort vissa justeringar i inställningarna (tack till en läsare som tipsade mig!) och en liten omfördelning när det gäller protein, kolhydrater och fett. Jag har minskat lite på kolhydraterna och ökat fettet (som jag ändå överskred med vego-korven). Och jag har tagit bort vattnet från de dagliga rapporterna.

Jag vet inte varför appen säger att jag ska dra ner på sockret, när jag inte ens ätit något socker, men den kanske tror att mitt äpple var en godisbit.

Att det blev 14532 steg i dagens ösregn blev verkligen en bonus! 1094 brända kalorier en dag som hade känt som en lat dag, om jag inte hade sett kaloriförbrukningen i siffror.

Något jag redan kan konstatera (och en av anledningarna till att jag vill ta kontroll) är att jag äter alldeles för mycket i vanliga fall! Väldigt mycket för mycket. Genom att följa rekommendationerna för att BEHÅLLA min vikt, så kommer jag att GÅ NER i vikt. Det känner jag efter bara två dagar.

Nu ligger min Apple Watch på laddning, för att orka fortsätta mäta min kaloriförbrukning i morgon. Jag längtar efter att fortsätta!

Gillar